25 aastat sotsiaaltöö õpetamist
Kogukonnas peitub võimalus ja ressurss

Deinstitutsionaliseerimise reformi üheks suuremaks väljakutseks Eestis on hea kogukondliku suhtluse saavutamine. AS Hoolekandeteenuste arendajad tõstatasid sügisel 2016.a. küsimuse: mida teha, et suurtest erihoolekandeüksustest linna korteritesse elama asuvad psüühikahäirega inimesed ja naabruskonna inimesed omavahel läbi saaksid?
Püstitatud küsimusest lähtuvalt planeerisid TÜ ühiskonnateaduste instituudi õppejõud sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika magistriõppekava aine „Social Inclusion and Community Work“ (eesti k “Sotsiaalne kaasatus ja kogukonnatöö”) raames uurimuse, et ühiskonna jaoks pakilisele probleemile lahendusideid leida.
Uurimuse tulemustele tuginedes pakume välja järgmised võimalused psühhikahäiretega inimeste ja kogukonna inimestega kontaktide ning suhete arendamiseks: luua avatud kogukonna keskused, kus oleks huvitav koos aega veeta kõigil piirkonna inimestel; kaasata vabatahtlikke, sh tudengeid, kes mudeldavad kogukondlikes ettevõtmistes osalemist; näidata naabritele, et psüühikahäirega inimesed on suutelised ümbruskonda midagi head looma (nt lillepeenar, ühised talgud); viia läbi infotunde korteriühistutele eelarvamuste vähendamiseks ja koosloome saavutamiseks; õpetada psüühikahäiretega inimestele sotsiaalseid oskuseid ja valmistada ette kogukonnas toimetulemiseks.
Tänuavaldus praktikapartneritele
Õppekäik Jõgeva- ja Põltsamaale 9. märtsil
9. märtsil käisid tudengid aine "Sissejuhatus sotsiaaltöösse" raames õppekäigulJõgeva- ja Põltsamaale, mida korraldame juba ca 20 aastat koostöös Jõgeva Maavalitsuse ja asutustega. Õppekäik kestis terve päeva, mis andis tudengitele võimaluse kogeda real world learningu põhimõttel seda, mis asutustes toimub ja kuidas näeb välja sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliiitka igapäevane praktika.